Vakantie op Aruba 2014

26 oktober 2014 - Belfeld, Nederland

Zondagochtend, 31 augustus 2014.

Als wij zometeen ontbeten hebben brengt Raymond Faito en Mara naar het hondenpension. Dat is altijd het onleuke deel van onze vakantie. Wij gaan hen missen, zij gaan ons missen.

09:00 uur, Mara is net wakker en loopt nog een beetje slaperig naar de mand in de keuken. Faito ligt nog te soezen in bed.

Het wordt vandaag een regenachtige dag. Vanmiddag om 16:00 uur vieren wij de verjaardag van Francis in Beek. Dat is altijd leuk. Familie en lieve mensen.

Tot later...

M A A N D A G  1 September 07:40 uur:

Mara had heel veel moeite om achtergelaten te worden bij het pension.

echt niet leuk! Gelukkig wordt het beter weer en hebben de hondjes het hopelijk leuk. Het zal ff duren voordat zij gewend zijn in het pension.

het feest gisteren bij Francis was weer heel leuk! Toppie avond, veel plezier gehad.

Wij zijn vanochtend zonder wekker wakker geworden om 07:00 uur.

Na een lekker kopje koffie gaan wij nu de laatste spulletjes inpakken. Wij willen tussen 08:00 uur en 08:30 uur in de auto zitten richting Schiphol.

wij hebben er heel veel zin in!

tot later....

12:04 uur Schiphol

Wij zijn ingechecked en zitten nu lekker  in het Grand Cafe Amsterdam op Schiphol.

Nog even lekker een boeren omelet (zonder brood natuurlijk) en een pilsje en een rose. Over een uur hoeven wij pas naar de gate. Alle tijd dus, geen stress en tijd om/te beginnen met ontspannen. Wij hebben er steeds meer zin in. Oeps...Carine heeft vergeten haar toilettasje in het koffer te pakken. Dat wordt weer alles weggooien bij de gate of..ff kijken of we nog zakjes kunnen scoren om alles te sealen.

Wij gaan nu eten.

tot later....

Maandagnacht NL-tijd 01:45 uur...

Na een tussenlanding op Curacao moeten wij 2 uur wachten op de vlucht naar Aruba.

Hier is het nu 19:45 uur. Het is donker en 30 graden. Wij hebben een paar cigaretjes gerookt en gaan nu inchecken voor de laatste "hub" naar Aruba.

Tot later...

D I N S D A G 2 September 07:00 uur...

Hallo allemaal, wij zijn wakker

Het was een hele tour gisteravond om 2 uur op Curacao te wachten op de volgende vlucht naar Aruba. Wij zijn uiteindelijk aangekomen om 10:30 uur en hebben na het inchecken in het hotel nog snel iets gegeten. Na een welkomsdrankje zijn wij gaan douchen en direct in slaap gevallen.

Vanochtend (dinsdag) ...

Om half 7 was Carine al onderweg om 2 bedjes bij de pool te reserveren en 2 kopjes koffie te halen, die wij nu heerlijk aan het genieten zijn op onze kamer, met een heerlijk uitzicht over de pool, de zee en de palmen.

Het is nu 10 over 7 en wij gaan zometeen ontbijten. Natuurlijk zonder koolhydraten, want wij willen onze afgetrainde lichamen (hihi) zo lang mogelijk in stand houden.

Het is makkelijk om hier de hele dag heerlijk te eten en te drinken maar we gaan proberen ons een beetje te beheersen.

Hopelijk is het daar in het verre Nederland nu ook een beetje mooi weer. Wij wensen jullie een fijne dag en de volgende update volgt later vandaag.

Groetjes en een dikke kus van ons !!!

13:00 uur op Palm Beach...

Na vanochtend in de Gym geweest te zijn hebben wij een paar uur aan de pool gezonned.

Carine heeft meegedaan aan de aquagym in de pool.

Wij zijn net terug van de lunch en gaan gewoon door met zonnen nu.

Om 16:00 uur voor de afwisseling even naar de Palm Pier om een heineken te drinken. De Palm Pier Bar heeft regelmatig live muziek savonds en wordt gerund door Hollanders. Net even een foto gemaakt van ons 2tjes . Wij zitten nog even aan de capucino en de espresso bij de poolbar.

tot later...

Dinsdagavond, 19:00 uur...

Ná een dagje pool, en 2 x in de Gym, en aquajoggen was het om 16:00 uur tijd om naar de Palm Pier te gaan, op het strand van ons hotel.

Bij een geweldig uitzicht ( zie foto en video) een paar biertjes en Baco's gedronken.

Wij hebben ons nu op de kamer gesoigneerd voor het dinner. Daarna lopen wij even naar de overkant van de weg, het uitgaansgebied in. Het plan is om een beetje te slenteren en de avond af te sluiten bij live muziek in de pianobar.

Zal zeker een foto opleveren voor deze blog ,

tot later maar weer....

W O E N S D A G  3 september   23:00 uur

Hallo daar zijn we weer..

Even terugkijkend naar gisteravond; wij zijn niet meer naar de pianobar geweest. Het live-entertainment op het buitenterras van ons hotel was toch leuk genoeg om hier te blijven onder het genot van een heerlijke cocktail.

Met Francis ge-apped. Francis , wat was je nog laat wakker !!! Wij hebben het gehad over haar bezoek, samen met John, van morgenochtend aan de puppy's, ofwel Faito, Mara en Bella bij Frank en Maud. Jullie gaan morgenochtend kijken of onze kinderen het goed hebben en zich niet " vervelen"  . Frank en Maud zullen het ook heel leuk vinden!

Vandaag, woensdag, ....

Vanochtend om 05:50 de foto's binnengekregen van Francis. Hele leuke foto's van Faito,Mara en Bella! heel erg bedankt en heel leuk dat jullie langgewenst zijn !

Vandaag hebben wij, voor de afwisseling ;-)  bij de Pool doorgebracht.

Na het ontbijt zijn wij eerst gaan fitnessen in de Gym. Om 15:00 uur is Raymond (ik dus) naar de kapper geweest. Lekker kort nu. Is veel prettiger met de wind hier. Die wind is trouwend erg verraderlijk....Je blijft daardoor langer in de zon en verbrand daardoor snelle (ik dus weer).

Om 16:00 uur heeft Carine meegedaan aan de Aqua Jogging van Glenn "Zumba by the pool" . Zie ook foto's hiervan. IK zal ook proberen een video hiervan bij te voegen.

In de avond, na het dinner, zijn wij naar de Palm Pier Bar geweest. Hier was live Latin Music en een Workshop Salsa en Merrenge. Carine heeft hieraan meegedaan. Ik wilde ook wel meedoen, maar ik moest foto's maken ( pff escape ;-)   )

Zal kijken of ik deze video ook kan toevoegen.

Om 23:00 uur terug in het hotel. Verdomme...de wifi op de kamer is heel slecht!

Zo eindigt een dag van veel " activity". Wij gaan de komende dagen wel iets buiten het hotel ondernemen, tijd genoeg... Het hotel is wel zo groot dat er zoveel te beleven valt. Wij vervelen ons hier geen minuut.

Voor nu, goede nacht en tot morgen  xxx

DONDERDAG 4 september 2014

Vandaag even geen zon voor mij....

volgens. Carine is dat elke keer hetzelfde.

tja, mijn kantoorvel heeft iets langer nodig om aan de zon te wennen. Zo heb ik mooi de tijd om in de sporstbar mijn blog bij te werken.

Heb net een 2e video geupload, een korte compilatie van onze eerste 2 dagen (dinsdag en woensdag). Ik zal iets meer gaan filmen. Vorig jaar hebben we hier al veel gefilmd, dus dan probeer je toch andere dingen te filmen. Alles is hier mooi, maar het moet wel spannend blijven...niet steeds dezelfde beelden.

Het is vandaag trouwens weer heet! Blauwe lucht en heel veel zon! De zon staat trouwend hier precies recht boven ons. Aruba ligt waarschijnlijk precies op de evenaar.

Net, tijdens de lunch, klom een leguaan ( ca 70 cm) op de stoel van de tafel naast ons. Daarna klom hij op de tafel en begon aan de resten van het menu van de mensen naast ons te peuzelen. Hij heeft eerst 3 frieten opgegeten en daarna een kippebout afgekluifd. Echt een bijzonder tafereel. Heel mooi om te zien! Deze beesten zijn trouwens beschermd op Aruba. Als automobilist moet je deze reptielen voorrang geven als zij oversteken. Iets verder van de kust lopen echt heel grote exemplaren. Hier bij ons hotel lopen er ook veel, in allerlei kleuren.

ik ga zo even naar de pool, Carine de rug insmeren en ff iets drinken aan de Poolbar.

Tot later weer....

VERVOLG DONDERDAG  4 september 2014

Na een dagje pool zijn wij op tijd gaan eten ...

Vanavond wordt het wel tijd om eens het nachtleven van Aruba - High Rise Area in te duiken. Deze area is het gebied bij ons hotel. Vroeger was het uitgaansleven vooral te vinden in Oranjestad. Om allerlei redenen is dit verplaatst naar Palm Beach. High Rise staat voor de hoge bebouwing, of wel de nieuwe hotels, waaronder het RIU PALACE.

Wij besluiten vanavond een stukje te lopen en te eindigen (in ons geval werd dat dus beginnen) bij de SOPRANOS , pianobar.

Hier hebben wij vorig jaar veel leuke avonden doorgebracht mat LIVE muziek van KEYTAR JEFF uit Amerika. Vanavond is er een andere arties, Greg uit Massachusettes. Tot onze verbazing spraken de gasten die naast ons stonden Limburgs. Carine moest natuurlijk even in het Limburgs checken. :" woa zeet geer vandaan" .. "; Oet Remunj" was het antwoord. Leuke gasten...Leon en Kirby...op huwelijksreis op Aruba. Ingrediënten genoeg dus om tot 3 uur in de ochtend " buiten" te blijven....

Wij kuieren om 02:45 uur nog even de sportsbar binnen (van het RIU) om nog een cappuccino en een hot dog te scoren...

Om 03:00 uur slapen wij heel snel als wij de lakens van het bed voelen....

Tot morgen !

VRIJDAG 05 september 2014

Ik erger mij nog steeds aan het langzame internet...of zeg maar ..zo langzaam dat je niet eens merkt dat het er is... op onze kamer.

Ik moet dus steeds naar de receptie gaan om daar in te loggen. Echt lullig. Maar goed..wel een reden om tussen 13:00 en 15:00 uur even uit de zon te zijn, want die is ook vandaag weer genadeloos.

Vandaag hebben wij gepland om een dagje Oranjestad te doen. Niet met een huurauto maar gewoon met de taxi. Het is tenslotte maar 11 km op een eiland van 35km lang en 81.000 inwoners.

Na het ontbijt nemen wij direct de taxi. Leuke Arubaanse vrouw die echter niet erg gecharmeerd is van Nederland. Onze nieuwe koning (Alex) is niet erg geliefd volgens haar. Tijdens zijn eerste bezoek aan Aruba heeft hij gezegd " jullie moeten nu zelf gaan werken". Dat had zijn moeder (Bea dus) nooit gezegd. Ook schijnt hij iemand weggeduwd te hebben. Althans dat had onze " aardige" taxichauffeur gehoord. Die Alex toch. Zijn vrouw (Max dus) lijkt wel mee te vallen.

Wij rekenen bij aankomst in Oranjestad af en wandelen een eindje. De stad is niet groot dus we komen al snel tot het besluit dat wij de vorig jaar opgeleverde tramlijn maar eens moeten uitproberen. Let wel...1 km toeristentreintje voor 25 personen met 2 machinisten per ritje (deze worden elke 20 minuten gewisseld voor 2 verse typen). Als het subsidiegeld niet meer in de zee past (en die is toch behoorlijk groot hier) dan maar in het treintje. Rijden doet dit exemplaar wel goed, al is het met 5 km per uur. Zo lijkt 1 km een hele toer. Maar dat is waarschijnlijk om de Hoofdstad (zoals de Arubanen Oranjestad noemen) groter te laten lijken dan de afmeting van ons eigen Belfeld. Leuke ervaring dat wel, maar heeeel warm door het ontbreken van de wind tussen de gebouwen..

Als wij het treintje verlaten hebben en nog even door de nieuwe shopping Mall lopen komen wij vanzelf , via de roltrap (zie video) uit bij de lobby van het Rennesance Hotel.

Hier start net de eerste internationale versie van het  Amsterdam Dance Event, georganiseerd door oa. DJ Tiesto. Heel veel media-aandacht (tv ploegen en journalisten) bij dit event. Bij de pool van het Hotel wordt de aftrap gegeven voor dit 3 daagse internationale event. Super spannend en heel leuk om hier (hangend aan de bar) bij te mogen zijn. Wij besluiten dan ook (veel) later dan gepland weer verder te gaan.

Wij besluiten ons bezoek aan Oranjestad met een hapje en (ja daar is ie weer) een drankje bij " Paddock" ....waar wij ook met Choe geweest zijn.

Om 16:30 uur nemen wij de taxi terug naar High Rise. Wij laten ons afzetten bij de Palm Beach shopping mall tegenover het Holiday Inn, zo n 3 km van ons hotel.

Hier nog een beetje geshopped. Op het eind van het shoppen dacht Carine dat ik nog wel een nieuwe zwembroek kon gebruiken. Natuurlijk hebben wij ons gedienstig en heel vriendelijk laten meegaan in het geweldige verkoopgesprek van de verkoopster. OK..die nemen we dan maar...het is tenslotte geen huis ... maar gewoon een zwembroek. Alleen nog ff afrekenen. Daar zat de adder onder het gras (dat we nog niet gezien hadden). 230 dollar voor een zwembroek. Wij hebben elkaar niet eens aangekeken. Buiten wel....maar toen was ik al de trotse eigenaar van een super zwembroek. Nou gewoon aantrekken morgen en niet over zeuren. (Belachelijke prijs...dat wel voor een jongen uit Belfeld. Ik doe hem echt niet elke dag naar mijn werk aan).

Om 19:00 uur komen wij terug in het hotel. Wij hebben vanavond om 21:00 uur gereserveerd in het a la carte restaurant (Franse keuken). FF slapen en dan douchen en omkleden. Uiteindelijk werden we de volgende ochtend om 06:30 wakker (althans Carine). Zo heeft een dagje Oranjestad ons toch door de knieën gekregen. We hadden al een behoorlijke slaapachterstand, maar die middag in Oranjestad, bij die temperatuur en met die drank en dat Dance Feest en die taxichauffeur en die zwembroek etc etc hebben ons omgezaagd..bij de enkels.

Meer kan ik niet vertellen over deze vrijdag. Er was niet meer ! alleen soezen ...heel veel soezen...tot de volgende ochtend....   TOT LATER

ZATERDAG 6 September 2014

Hallo trouwe lezers ( welgeteld 3 actieve leden van deze blog...maar daar doe je het toch graag voor..)

Wij zijn vanochtend fitter dan ooit uit ons bedje gerold. Dat mag eigenlijk ook wel na een nacht van 11 uur.  En wat doe je als je zo mega fit bent ?

Ontbijten...zo vroeg mogelijk...en linea recta naar de GYM. Wij hebben ons het licht uit de ogen gefitnest, wat helemaal niet goed is met een volle maag. Allemaal onder het mom van calorieën verbranden die je met alcohol binnen krijgt. Ik fitnes me ook suf maar heb het gevoel dat er niet tegen op te werken is hier. Thuis gaat het afvallen prima, maar hier, ook zonder veel alcohol, loop je echt vol. Goed..we zijn nu eenmaal hier en het is niet aardig om niet alles op te eten...en het is ook niet sportief tov de barkeeper om niet elk halfuur een champagne te bestellen... Dus we gaan gewoon een beetje tekeer. Het overgewicht van onze koffers op de heenreis zullen we deze keer, bij de terugreis, vermijden. Maar om te pesten zullen we diezelfde kilos gewoon lekker in ons lichaam meesmokkelen, zonder er deze keer extra voor te betalen.

Wij zijn na het finessen (whats in a name...) in de zon gaan liggen om toch even bij te komen van die lange nacht. Ook hebben we speciaal voor onze trouwe volgers (jullie 3 dus) een video gemaakt. Die wordt momenteel geupload naar Youtube en zal snel zichtbaar zijn.

Wij gaan vanmiddag, aan het einde van onze zonoefeningen even naar de Palm Pier. Toch altijd even kijken of de pier er nog staat en of de vaten en flessen nog vol zijn. Ja, thuis hebben we andere taken...maar hier moet je gewoon iets verzinnen om je nuttig te maken, al is het maar helpen met het ledigen van de glazen en de vaten. We hebben ook het gevoel dat we daardoor gerespecteerd worden. Aan het eind van ons bezoek   worden we nl altijd door het hele personeel uitgewuifd.

Ik heb hier nu 2 uur gezeten (geklooi met internet en video en het met alle plezier schrijven van deze blog) maar heb nu toch wel zin om te checken of mijn vrouwtje er nog is. Ik zal binnenkort weer een update geven van het vervolg van deze zon-safari.

Groetjes en tot later ! xxxx

Laatse update:  Zaterdag 06 september 15:50 uur / 21:50 uur NL tijd, Nieuwe video is geuploaded.

MAANDAG 8 september 2014

Hallo Allemaal...daar ben ik weer...

En alweer vanuit de eenzame Bon Bini Bar van ons hotel.  Zo Bon is het hier binnen niet, het is koud. Dat is waarschijnlijk de reden waarom ik hier alleen zit.

Even terugkijken naar afgelopen zaterdag, 15:50 uur , toen ik mijn vorige blog afsloot en op zoek ging naar mijn vrouwtje, bij de pool, waar ik haar achtergelaten had...

Bij aankomst bij de pool geen vrouwtje meer. Zelfs geen sporen dat zij er geweest was... De handdoeken waren weg en de bedjes stonden kaarsrecht alsof ze niet gebruikt waren. Even dacht ik dat ik in een foute film zat. Ik zou hier toch terugkomen hadden we afgesproken ???

Om een lang verhaal kort te maken.. Als je vanaf 08:30 uur in de brandende zon ligt, tot 15:30 uur dan ga je waarschijnlijk vanzelf lopen. Ik kan er over meepraten, want ik heb gisteren een lichte zonnesteek opgelopen. Misselijk, hoofdpijn en heel erg warm. Ff in de gaten houden. Mijn vrouwtje was in elk geval terug naar de kamer gelopen..alwaar ik haar in enigszins aangebrande toestand (van de zon) aantrof.

Na een kort overleg, en na enig wikken en wegen hebben wij uit alle mogelijk opties gekozen voor....De Palm Pier... De bezoekers daar zullen onderhand denken dat wij bij het personeel horen. Maar goed, het is lekker dichtbij en je komt altijd weer veilig terug in het hotel, al is het kruipend door het zand. Voor zaterdagavond hebben wij gereserveerd bij Crystal's, het Franse restaurant in ons Hotel. De eerste poging, eerder deze week was mislukt. Toen gingen wij om 18:00 uur even op bed liggen na een dagje Oranjestad...en zijn pas de volgende ochtend wakker geworden. Dat laten wij niet nog een keer gebeuren! Vanavond gaan wij heerlijk uit eten!

Van deze avond , en het bezoek aan Crystal's is een korte video-impressie gemaakt, die te vinden is onder de naam Aruba deel 3.

Natuurlijk hebben wij deze avond verder Romantisch afgesloten. Hier is verder geen beeldmateriaal van. Ik ben bang dat mijn Youtube account geblokkeerd wordt als ik dat upload. Dus gaan jullie er maar gewoon van uit dat de avond origineel tot een eind gekomen is. Zullen we het daarbij laten ?

Op zondag (gisteren dus), ja ik lig echt ver achter met mijn geblog, hebben wij zoals elke dag lekker geluierd bij de pool. Ikzelf had om 14:00 uur een afspraak op het strand met een duistere bekende, de neef van Joran vd S.  van vorig jaar. Het gesprek heeft uiteindelijk 2,5 uur geduurd. Ik zal verder hier geen samenvatting geven van het gesprek, maar het lijkt alsof je meespeelt in een film, echt heel onwaarachtig.

Toen wij avonds laat terug kwamen van een drankje in het uitgaansgebied...werd ik steeds misselijker en kreeg ik flinke hoofdpijn. Ook mijn lichaam was erg warm. De uren op het strand, en het lange gesprek in de zon, hebben mij behoorlijk doen verbranden op mijn hoofd. Ik heb 2 paracetamols geslikt om de temperatuur te verlagen en ben gaan slapen. Vanochtend voelde het allemaal wel weer goed, behoudens mijn paarse voorhoofd... Sindsdien draag ik een klein zwart hoedje alla Bruno Mars. Zonder de verbrandingsverschijnselen zou ik dat hoedje niet dragen. Heb trouwens het gevoel dat er vandaag veel mannen knikken als ik langsloop. Ga zometeen testen of dat ook het geval is als ik het hoedje niet opzet.

Wij zouden vandaag een bootje huren en een dagje het water opgaan met een privecharter bootje. Gezien mijn toestand hebben we dat maar even laten rusten. Komt allemaal nog wel...we hebben tenslotte nog 4,5 dag te gaan.

Weet je...als het heel warm is,  het super gaaf is bij de pool en op het aangrenzende strand..en super eten en drinken in overvloed beschikbaar zijn...waar zou je dan met deze hitte naar toe willen lopen ?

Het is echt heel uitputtend als je van het strand weggaat en naar de stad gaat, waar amper wind is.

Wij hebben vorig jaar het hele eiland rondgereden met de huurauto en echt veel verrassingen zijn er voor ons niet meer. Toch vervelen wij ons geen moment en genieten wel hier elke dag! Natuurlijk missen wij onze hondjes heel erg. Wij vonden het daarom heel leuk dat Pap en Mam (met Francis?) vandaag weer bij frank en Maud geweest zijn. Heel veel dankt voor de mooie foto's.

Aan Sas en Rien : heel veel dank dat jullie het graf van Chloe en Ukkepuk  bijhouden!

Met al deze geweldige steun is het voor ons echt relaxen hier...heel veel dank aan jullie allen hiervoor !

Het personeel hier in het RIU Palace komt hoofdzakelijk uit Venezuela en Colombia. Ik wilde dus wel eens weten of zij hier ook goed uitgebuit worden, voor wat betreft arbeidstijden en zo. Dus ik vroeg aan de serveerster die ons gisteravond tijdens het dinner bediende " What time do you finish your work tonight? "  Zij keek direct naar Carine en toen weer naar mij en vroeg " what do you mean? " .  Stomme vraag vond ik.

Carine vond het geen stomme vraag en meende dat het meisje zich enigszins ongemakkelijk voelde door mijn vraag.

Ik heb in elk geval geen antwoord gekregen op mijn vraag...alleen commentaar.

Heb besloten dat ik me niet meer met de arbeidsomstandigheden hier bezig houd.

Ik zie dat de video ook binnen is (in de reislogger) en denk dat ik dan maar weer eens ga kijken of mijn vrouwtje bij de pool ligt. Het is kwart voor 3 in de middag, dus ik ga er van uit dat wij nog gezellig een cocktail drinken bij de pool.

Heel veel liefs van deze kant...en tot gauw weer xxx

WOENSDAG 10 september...

Het is nu 08:30 uur en wij hebben net ontbeten.

Carine is in de Gym ( ik ga smiddags).

We hebben weer vanalles meegemaakt gisteren, waarvan ik straks video en fotos zal posten. Zometeen moeten wij ons melden bij de Pier voor een Snuba Dive excursie bij de Californian Lighthouse. Echt gaaf...een rubberbootje met zuurstofflessen dobbert op het water en wij kunnen ademend door een PVC tube tot 7 meter diep duiken, zonder flessen op de rug dus. Er is een koraalrif en er ligt een oorlogsschip op de ondiepe bodem. Helemaal top...lijkt ons. Ik zal als we straks terug zijn wel een verslag schrijven.

Onze vakantie loopt langzaam op zijn eind. Inclusief vandaag nog 3 dagen te gaan. Wij hebben nog steeds heel veel lol samen. Aruba is een droom en het weer en het hotel maken dat er echt helemaal niets is om over te zeuren!

Tot straks, na onze Snuba Dive xxx

TERUGBLIK DINSDAG 9 September....

Hoe wij tijdens onze tropische strapatsen verzeild raakten in een bruiloft zonder getuigen.
Raymond bood nog aan om de plechtigheid te filmen....maar je weet als je een vinger geeft dan ......Zo werd Raymond plotseling wettig getuige van het huwelijk tussen Joe en Maria  Galanta, uit Staten Island, New York...op het strand van Palm Beach Aruba...
Een bijzonder dagje weer...om nog maar te zwijgen over de avond. Wij waren uitgenodigd voor een borrel en de wedding cake om 22:00 uur in de Bon Bini Bar.
Gedouched en in onze beste oufit waren wij tijdig present. Om 22:30 uur kwam de bruidegom ons mededelen dat zijn vrouw in bed lag en niet meer zou komen. Wat een gedoe met een zeer hoog " hebben wij weer" gehalte. Voorlopig ff geen Joe en Maria voor meer voor ons...

WOENSDAG 10 September

Vanochtend zijn wij dus gaan duiken.

De "Snuba Dive" was een geweldige ervaring. wij zijn 38 minuten onder water geweest en hebben op ongeveer 7 meter diepte langs koralen en heel veel mooie vissen gezommen. Een Snuba Dive is als een echte duik, alleen heb je de fles niet op de rug maar ligt die in een klein bootje, verbonden met 2 10 meter lange slangen die verbonden waren met het mondstuk van Carine en mij. Van deze duik is een video gemaakt die wij op CD hebben. Een super ervaring voor ons allebei. Wij hebben besloten dat Carine heel snel haar duikbrevet gaat halen zodat wij volgend jaar op Aruba, met flessen naar grotere diepte kunnen duiken...samen!!!

Ik zit nu weer in de BB bar en heb net de video van de bruiloft ( een verkorte trailer versie) gepubliceerd in dit reisblog. Kijk maar even.

Vanavond gaan wij lekker rustig aan doen zodat wij morgen, op onze laatste hele dag en avond lekker fit zijn. Het eind van deze reis komt nu echt in zicht.

het is nu 17:15 uur en de zon schijnt nog uitbundig. Carine ligt nog bij de pool.

Wij gaan zo nog even een borreltje nemen en dan lekker douchen.

tot later weer ! Xxx

WOENSDAG-AVOND & DONDERDAG 11 September & VRIJDAG 12 September

Gisteravond (woensdag) dachten wij..."laatste avond...nog ff eruit".....

Wij zijn na het avondeten om ca 20:30 uur vanaf het RIU Palace naar het uitgaansgebied gelopen ongeveer 500 meter vanaf het hotel.

Het was nog vroeg dus eerste ff een beetje shoppen ( van kijken kijken niet kopen tot kijken kijken wel kopen)...

Om ca 21:30 zijn wij even een Night Club ingedoken. Carine wist vooraf te vertellen dat het niets zou zijn en dat wij hier veel te oud voor zijn. Achteraf bleek dat het niets voor ons was en dat wij hier veel te oud voor waren. Jammer eigenlijk want het roept wel herinneringen op van onze eigen uitgaanstijd. We hebben ieder een cocktail gedronken en hebben toen weer de benen genomen. Eenmaal buiten aangekomen werden wij aangetrokken door de live muziek van de Aruba Hard Rock Cafe... Dan hier maar een drankje doen ... hier vallen wij in elk geval minder op met onze senioren uitstraling. Uiteindelijk hebben wij hier een stevige bijdrage geleverd aan de dagomzet. Van dit bezoek is een video toegevoegd. Carine was al een tijdje aan het shoppen terwijl ik van de muziek genoot, totdat ik haar bij stom toeval weer spotte toen ik net een Colombiaanse familie aan het filmen was die op een verzoekplaatje aan het dansen was.

Uiteraard eindigde deze avond met een "naar-huis-strompel-partij"..en lagen wij weer laat in onze nestjes.

Morgen...donderdag gaan wij het echt rustig aan doen.

Van deze donderdag is niet veel meer te vertellen dan dat wij in de zon bij de pool gelegen hebben en dat ik (Raymond) om 14:00 uur met Joe en Maria (jullie weten wel, de NewYorkers..) in de Bon Bini Bar naar de bruidsfilm-opnamen gekeken heb...

Aansluitend nog ff met mijn vrouwtje in de zon gelegen en blijven hangen aan de poolbar met....Joe en Maria... Om 20:00 uur zijn wij gaan eten, en om 22:00 uur naar de kamer om alles te pakken voor de terugreis. Geen spectaculaire avondturen in de avonduren... dus...morgen echt de laatste uurtjes voordat wij terug gaan naar Nederland.

Vrijdagochtend staat Raymond om 06:15 uur op en gaat de bedjes bij de pool claimen (hier heet dat reserveren) en een Capuchino en een koffie halen om samen op het balkon helemaal wakker te worden.

Na het ontbijt (wat geen ontbijt mag heten, want wij hebben ons beperkt tot een kop koffie) gaat Carine fitnessen en neemt Raymond een taxi om cigaretten te halen, die wij gisteravond vergeten zijn.

Als wij om 11:00 uur moeten vluchten aan de pool voor de allereerste echte regenbui besluiten  wij aansluitend dan ook maar te lunchen en de koffers van onze kamer te halen. Later blijkt dat het de rest van de dag blijft regenen...

"Aruba huilt dat wij weggaan" zegt Carine...

Wij verplaatsen ons naar de receptie waar wij kunnen rusten, drinken en internetten...

Het is nu 14:45 uur en wij worden om 19:30 uur opgehaald door de shuttlebus voor de luchthaven. Om 22:35 uur vliegen wij van Aruba naar Amsterdam.

Om ca 14:35 uur , zaterdag, landen wij op Schiphol. Wij zullen zaterdag om ca 17:30 uur de kinderen (Mara en Faito) ophalen bij Frank en Maud in Posterholt.

Daarna lekker op tijd naar bed met de woefjes....

Tot zover deze blog... misschien straks nog een foto van de luchthaven in Oranjestad, voor ons vertrek. Het was super hier en wij hebben meer dan genoeg zon en drank gezien.

Thuis zijn is weer echt iets om naar uit te kijken..

Groetjes en dikke knuffels voor de trouwe lezers van deze blog xxxxx

Liefs en tot gauw, Carine en Raymond

Zondag 26 oktober 2014

wij zijn al weer een tijdje terug uit Aruba en de herfst staat hier op het punt te beginnen. Hoe mooi is het dan om in gedachten weer even terug te zijn op dat mooie Hollandse eiland. Als de film klaar is zal ik jullie allemaal een link sturen.

tot later....;-)

1. Reislogger:
    31 augustus 2014
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Francy:
    1 september 2014
    Heel veel plezier en goede reis xxx
  3. Francy:
    2 september 2014
    Klinkt heel goed! Vroege vogels :)
    Niet te bruin worden hè en ja hier is het ook zonnig vandaag xxx
  4. Kimberley & Lesly:
    Veel plezier
  5. Saskia:
    2 september 2014
    Hoi lieve sjattebouten, lekker genieten van jullie welverdiende vakantie! Geweldig leuk om jullie te volgen via deze reislogger! Wel alles eerlijk vertellen! Enjoy your holiday!
  6. Francy:
    Gezellig ! Dikke knuffel ♡♡
  7. Francy:
    4 september 2014
    Dat klinkt allemaal weer heel mooi! Zo te zien genieten jullie echt hè. Ja met de hondjes gaat het prima, zijn best vrolijk en voelen zich oo hun gemak bij Frank(Maud was er niet). Op ern van de foto's zien jullie hem knuffelen met Mara en Faito had heeeel veel sjans van een loops herderteefje (van Frank en Maud) zoals ik al zei woensdag:).
    Volgende week probeer ik weer te gaan met mam.
    Voor nu dikke knuffel en geniet jullie masr goed verder. Xxxx
  8. Orlanda:
    4 september 2014
    Dankje voor het bezoek aan Faito en Mara en Bella...en de mooie foto's.
    Kijk even of je de 2 videos kunt zien die ik geplaatst heb.

groetjes Raymond en Carine
  9. Francy:
    4 september 2014
    Tot nu toe zie ik alleen de video van 2 september. Duurt misschien even. De nieuwe foto's heb ik wel gezien xx
  10. Orlanda:
    4 september 2014
    Kan even duren. Ik heb net gecontroleerd, ik zie hem nu.
    Groetjes, Raymond
  11. Saskia:
    4 september 2014
    Ja, ik heb het dilmpje al gezien! Wow...dat ziet er allemaal super en heerlijk uit! En zeer professioneel gemaakt!! Compliment.
    Mam was vandaag even naar Chloé om water te geven aan de plantjes want hier is het nu ook best lekker weer! Alles is nog in orde. Ik ga zaterdag, overmorgen dus! Dus jullie zien, hier wordt voor alle kids (en hondjes, dus) van alle kanten goed gezorgd! No worries! :)
  12. Francy:
    4 september 2014
    Film idd gezien, heel mooi, heb de reactie eronder geplaatst!
    Viel Spass xx
  13. Francy:
    6 september 2014
    Goede morgen, heb ff weer gecheckt voor volgende week voor de hondjes, dit is wat er staat (voor zover we het kunnen geloven. Meteo Limburg verwacht dat we begin volgende week droog rustig weer tegemoet kunnen zien. De wind is meestal zwak en meestal uit een richting tussen NW en NO. In de nacht en vroege ochtend is er kans op mist. Overdag is er een mix van bewolking en opklaringen, en tijdens zonnige perioden wordt het maximaal net 20 graden. Het wordt dus niet meer zo warm als (eer)gisteren en dit eerste septemberweekeinde.

Dus acceptabel hè:).
    Vanochtend is t nogal bedekt.... temp zal ook tussen 20-23 graden liggen.
    Groetjes weer en fijne dag xxx
  14. Orlanda:
    6 september 2014
    Heel veel dank voor deze weer-update. Geluk voor de hondjes...pech voor de planten in de tuin. Het is altijd wat. Maar daar gaan we ons nu helemaal niet druk om maken ! groetjes en tot gauw weer xxxx
  15. Saskia:
    6 september 2014
    Hey vakantiegangers, wat een verslag weer! Super, Raymond heb jij je roeping tot schrijver genegeerd of bewaar je die voor als je in VUT bent? Geweldig zéér talentvol! Dat wordt nog eens een bestseller! 50 tinten Aruba!

Jullie hebben 3 geregistreerde volgers, maar ik heb vanmiddag aan 3 anderen jullie verhaal voorgelezen. Deze mensen, waaronder pap en mam, zijn niet zo bekend in de Cyberwereld. Dus lees ik het aan ze voor! Theoretisch gezien hebben jullie dus ook 3-5 niet geregistreerde volgers! :)
    Mam en ik zijn even op de fiets naar Chloé geweest, nieuwe kaars en even een beetje gepoetst. De "bloemen" zien er nog tiptop uit. Het verbaasde mij dat er vandaag geen vlinder was??? Hebben jullie er daar toevallig al één gezien?
    Verder dus alles goed hier, wij genieten ervan om te lezen dat jullie er zo van genieten! Met deze vreemde woordspeling sluit ik nu even af! Tot later maar weer. X
  16. Kimberley & Lesly:
    6 september 2014
    Hallootjes... Lang verhaal, erg leuk om te lezen wat jullie allemaal doen in Aruba. Zo te horen veel leuke dingen! Geniet er lekker van.. Wij wachten totdat we de video online zien, erg leuk altijd om te kijken of er weer foto's of een video zijn toegevoegd! Tot het volgende verslag weer Xxx
  17. Orlanda:
    Hallo Sas,
    dank voor je bericht.
    Nee, ik heb mijn schrijverstalenten niet genegeerd. Ik heb heer voor een paar bucks een ghostwriter gecharterd omdat ik zelf met al die indrukken hier niet aan schrijven toekom...
    Heel veel dank voor het verzorgen van het graf. En..ja...wij hebben gisteren op het Dance Event in Oranjestad een grote vlinder gezien die de hele tijd bij ons in de buurt circelde.
    De video, met een speciale boodschap aan alle geregistreerde leden van deze blog en natuurlijk ook voor de mensen die de luisterboekversie van deze blog krijgen voorgelezen! veel plezier ermee. Als jullie het echt leuk vinden dan kunnen jullie altijd een donatie achterlaten op onze bankrekening. In dat geval kunnen wij nog een paar weken doorgaan met deze blog. Uiteraard doen wij dat voor jullie...zonder enig eigenbelang !
  18. Francy:
    6 september 2014
    Toppie toppie toppie dit mooie verhaal. Ik lees elke keer bij met veel plezier en ben nieuwsgierig naar elk volgend stuk. Die kilo's maken niks uit, zijn er thuis zo weer af! (Bij mij n ander verhaal :(( maarja :)
    De video ga ik ook bekijken zodra hij verschijnt want ook hier is het internet erg traag! En kippig ben ik ook, zit buiten voor brandend Zweeds Hout! !!! Jaja! Te typen maar de juiste letters te raken is een gok haha.
    Zwemt de nieuwe zwembroek wel goed? Moet wel een foto van komen hè:) nou ik ga op reactie plaatsen drukken.... duurt ook een hele poos voordat de tekst uit de oven komt.
    Heel veel plezier weer en ja volgende keer verstoppen Saskia en ik ons in de koffer haha xxxxxxx tot lezens :)
  19. Orlanda:
    Hallo Francis,

Leuk te horen dat je het leuk vind om onze escapades te lezen. Zit ik tenminste niet helemaal voor niets in deze koude Bon Bini Bar, terwijl iedereen buiten in de zon ligt. Wij gaan nog even door met deze verhalen. Dank voor je reactie en heel veel liefs xxx
  20. Francy:
    6 september 2014
    Vergeet niet aan jezelf te denken hè. ... ga lekker buiten, niet alleen schrijven en filmen he.. ofschoon we t super vinden xxx
  21. Francy:
    8 september 2014
    Zojuist weer met pap en mam naar jullie woefjes geweest en het gaat prima met ze. Lekker weer, gewoon aangenaam 18 graden. Beetje mistig wel. Foto's heb ik gestuurd weten jullie al.. dikke knuffel en veel plezier weer. Groetjes ook van pap en mam xxx
  22. Orlanda:
    8 september 2014
    Heel veel dank voor jullie bezoek en de mooie foto's !!!
    Wij missen hen!
    groetjes en tot gauw!
    xxx
  23. Francy:
    8 september 2014
    Graag gedaan het gaat echt goed met ze en het is sneller zaterdag dan jullie denken
    Xxxxx
  24. Saskia:
    8 september 2014
    Hey second honeymooners! Want zo lijkt het wel....het begint steeds romantischer te klinken in de ondertoon.....hahaha... Whatever...genieten is genieten op alle gebied!
    Jullie hoeven niet steeds dankjewel te zeggen!! Het is allemaal geheel vrijwillig, vanzelfsprekend en graag gedaan! No sweat!!
    Hier vliegen de dagen voorbij....maar bij jullie dus ook! Letten jullie wel goed op elkaar, jullie hebben beloofd om heelhuids en gezond weer terug te komen! Dus.....de rest van de week ga jij (Raymond dus) gewoon door als de "Bruno Mars lookalike" dan komt het allemaal goed. Als je maar geen "Toy-boy" scoort op deze manier.....tenzij hij bij Carine ook in de smaak valt..... Nee, nee verdere details hoeven we echt niet te hebben!
  25. Saskia:
    8 september 2014
    Oh....en toen plaatste ik een knipogende smiley en de tekst daarna is dus niet opgenomen in het bericht!
    Ik schreef er nog achter.....Amusatie, let goed op elkaar en we love you XXX.
  26. Francy:
    10 september 2014
    Heel fijn te lezen dat jullie zo genieten en de film is prachtig! Hoop dat het met de zonnebrand gaat nu. Dat gebeurt heel snel. Voorzichtig blijven toch.
    Geweldig hoe je dit allemaal geschreven hebt broertje, echt leuk om te lezen. Noy dikke knuffel voor jullie en ga verder genieten.
    PS het is hier 22 graden en zonnig op het moment.
    Groetjes ook van pap en mam.
    (Ergens zag ik ern vraag of ik ook bij de hondjes was, ja, ik maakte de foto's. Ik dacht die nog gemaild te hebben. Denk dat berichten zich gekruist hebben, zag ook nu pas film nr 3 vandaar mijn late reactie xxx
  27. Francy:
    10 september 2014
    Veel plezier dan vandaag en vooral voorzichtig en heelhuids terug xxx
  28. Saskia:
    10 september 2014
    Jeetje....wat een belevenissen. Wel stuk voor stuk heel speciaal. Geweldig dat Snuba-diven... We hebben natuurlijk meteen gegoogled! Udo was al verkocht toen hij het horloge van jou (Raymond) zag.....Genau..die hätte ich gerne.....sicher Schatze.....aber jetzt leider noch nicht....hahaha....Nooit gedacht dat Carine dit zou durven. Geweldig (niks voor mij, Sas dus) en dan die bruiloft...ook een apart verhaal, vooral het "feestje 's avonds.... Je hebt wel snel een professioneel filmpje voor ze gemaakt! Wel heerlijk dat jullie er zo intens van genieten en absoluut geen tijd hebben om je te vervelen.... Dan morgen nog een heerlijke dag toegewenst, haal alles eruit wat erin zit! Maar dat doen jullie heel goed! Viel spass, we gaan dit blog wel missen...misschien kunnen we dit thuis ook gewoon blijven doen...vanuit Villa Belfeldia?! Het is maar een idee.... Voor hier nu alvast welterusten en tot snel! Love you xxx.
  29. Francy:
    11 september 2014
    Ik had het filmpje van de bruiloft gezien voordat jullie verhaal erop stond en daarbij al gereageerd zonder de story te kennen. Herl bijzonder dat jullie erbij waren en daar hebben ze idd fijn gebruik van kunnen maken! Ik begrijp t gevoel. ... rare vogels zijn er oo deze aardbodem en als het een smoes was van het bruidspaar (dat de bruid in bef lag....) dan is t de vraag hoe solide alles is. .. Denk maar jullie hebben een goede daad verricht, wel heel lief en jammer dat dit dan zo afloopt.

Dit is echt wek een vakantie met heel veel bijzonderheden, ook hrt duiken! Wat goed dat Carine hierin ook verder gaat. Ik zou niet durven!
    Bedankt weer voor de update, zo leuk om dit alles te lezen:)
    Maak er nog een hele mooie dag en afsluiting van!
    Dikke knuffel weer xxxx
  30. Francy:
    11 september 2014
    Leuk filmpje van morning gym :)
    Xxx
  31. Saskia:
    11 september 2014
    Inderdaad leuk filmpje. Wat dacht je....ik ga nu gewoon maar even vertellen wat we vandaag doen (gedaan hebben) want je hebt nog niets geschreven!
    Hoe dan ook....hier is het bijna bedtijd en jullie hebben de avond nog voor jullie! We wensen jullie een heerlijke, romantische avond. En alvast een behouden terugreis, mochten we elkaar "niet meer spreken". Voorzichtig en tot heel gauw voor de "live" verslagen in een soort van herhaling! Hele dikke kus van ons allemaal. XXX
  32. Francy:
    Goede morgen,
    Hier is het 7? 15 u. Jullie slapen waarschijnlijk pas... of sluiten de dag nog af:)
    Mochten jullie dit nog lezen: ik ga vanochtend nasr Pater Karel een noveenkaars aansteken voor diverse intenties w.o. mam, maar ook vooral voor jullie, dat jullie een veilige terugvlucht en thuisreis hebben en de laatste dag in jullie vakantieparadijs nog even flink genieten. Denk aan jullie, tot gauw, dikke knuffel lu!
    ♡♡♡
  33. Kimberley & Lesly:
    12 september 2014
    Goedemorgen, vandaag de laatste dag... Nog even lekker genieten daar en een hele veilige terug reis!!! Heel veel liefs van ons xxxx
  34. Saskia:
    12 september 2014
    Have a safe trip home! XXX
  35. Francy:
    12 september 2014
    Zojuist filmpje hard rock café gezien! Gezellige boel daar:)
    Denk dat jullie de koffers inmiddels gepakt hebben. .... tot gauw xxxx
  36. Francy:
    12 september 2014
    Wowwww dat is nog een mooie update! Een super vakantie op thuis op terug te kijken! Zo fijn voor jullie dat jullie zo genoten hebben! Hebben jullie echt verdiend. Nogmaals een hele goede terugvlucht. Wat zullen de Witjes blij zijn morgen ofschoon ik zeker weet dat ze het heel goed hebben gehad tussen al die lieve viervoeters:) De kaars brandt, groetjes van ons allemaal. ♡♡♡♡ tot gauw dikke knuffel xxx
  37. Francy:
    13 september 2014
    Mooie foto van jullie op t vliegveld!
    Goede vlucht ♡♡♡